Matdagbok en vanlig torsdag

Jag tänkte bjuda på min matdag i bilder med räknade pp. Jag har 30 pp/dag och brukar fördela dem på frukost, lunch, middag, kvällsfika och ibland mellis också. Men oftast äter jag bara frukt till mellis men ibland blir det en burk kvarg. Jag klurar på om jag äter lite väl mycket frukt, men får se det nästa invägning. Dela gärna med er av hur ni lägger upp era dagar och räknat era pp!
 
Frukost 8.30 - 2 dl naturell lättyoghurt, äpple, banan, 3 msk havregryn, kanel, 1 ägg och kaffe. 5pp. Jag äter samma frukost varje dag på jobbet. Kanske kan verka trist och ensidigt, särskilt för en sån som jag som verkligen ÄLSKAR frukost, men det är gott och håller mig lagom mätt till lunch. Dessutom älskar jag att lyxa till med finfrukostar på helgen.

Förmiddagsmellis 11.00 - Banan, 0pp.
 
Lunch 13.15 - 125g potatissallad (coops egna) blandat med ett äpple, 120g rostbiff och grönsaker, 9pp. Lunchen blir oftast rester från föregående dag, annars soppa eller plocksallad som jag springer och köper på Hemköp, men det brukar landa på mellan 7-10pp.
 
Middag 18.30 - 5 st fiskpinnar, 2 dl pulvermos, 1 msk lättmajonäs och 2 msk bostongurka, 11pp. Det blev enklast möjliga idag när mannen fick laga mat som skulle vara klar tills jag kom hem. Jag älskar fiskpinnar och pulvermos. Pappa äter inte fiskpinnar så det var lyx som vi fick bara när han inte var hemma när jag var liten och mamma är kock så bara riktigt hemgjort mos i barndomshemmet. Haha. Kan ha format mig lite!
 
Nu ska jag gå ut och ta en promenad för det börjar skina upp efter hällregnet som vi haft över oss hela dagen. Sen när jag kommer hem ska vi bara mysa framför tvn men lite kvällsfika.

Kvällsfika - grönsaker med 1 dl dipp, 4pp. 
 
Mat, Viktväktarna, Välmående | viktnedgång, viktväktarna | |
Upp