Heja, heja

Appropå(?) löpning.. Har ni läst den här boken? Jag har läst den säkert 5 gånger och kan varmt rekommendera den. Att komma igång och springa, Martina Haag förklarar hur det är när "vanliga" människor ska komma igång med löpningen. Blodsmak i munnen och dåliga ursäkter. Igenkänningshumor på hög nivå, läs den! 

Ursäkta dålig bildkvalitet, har lagt mig i sängen och det är dåligt ljus i sovrummet. 

Träning, Välmående | Martina Haag, blodsmak, heja heja, ingenkänningshumor, löpning, skavsår, träning | | Kommentera |

Löpskola

Det blev visst ett litet inlägg till innan jag kan sova. Jag vill ju börja springa. Jag vill bli en sån där, ni vet, som snörar på sig skorna och springer en mil en tisdagkväll bara för att det är skönt. En som springer i ur och skur och vars inställning är att "det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder". Jag vill komma hem från ett millopp med en guldmedalj. Jag vill springa över mållinjen på tjejmilen och vara nöjd med mig själv. Jag vill va en sån där som skryter med sin miltid.

Men saken är den att jag har inte sprungit en enda mil i hela mitt tjugosexåriga liv. Jag har sprungit 5 km och i våras joggade jag 4 km några gånger. Men aldrig en mil.

Jag har varit på jakt efter ett bra träningsschema, för jag har lättare för att ta mig för om jag har ett schema. Om det står att idag ska jag göra si och imorgon ska jag göra så. Så nu har jag letat lite och till slut hittat träningsschemat nedan som jag bestämt mig för att följa i 10 veckor. Många scheman är för totala nybörjare jogga 1 min gå 2 min, det känns inte som någon utmaning. Det här känns som en utmaning och som om det kommer ge snabba resultat. Och snabba resultat motiverar mig, snabba resultat motiverar väl alla! Är det någon som vill haka på? 

http://lopskolan.se/wp-content/uploads/2014/06/Spring-en-mil.pdf


Träning, Viktväktarna, Välmående | 10k, Viktväktarna, aktivitetpoints, jogga, löpning, löpskola, milen, springa, träning | | Kommentera |

Frestelser kostar

Jag kunde inte motstå frestelsen av choklad idag. Jag brukar mygla och strunta i att skriva i, tänker att "äsch det är ju bara lite choklad". Men sen vi kom hem från semestern och vi började på gymmet känner jag att jag behöver bara ärlig mot mig själv och alla. Och när jag ser svart på vitt att den där lilla chokladen kostade 15 pp av min veckobonus så inser jag ju att den när lilla chokladen ändå är så himla mycket. Nästa lika mycket som pizzan jag åt till middag. Det är skönt att ändå vara ärlig och komma till den insikten.

Men å andra sidan har jag varit duktig och tränat i veckan, ätit bra hela veckan och varför inte fira det lite såhär på söndagskvällen. Jag tycker att det är helt okej. Så länge man är ärlig mot sig själv. Och jag är glad så länge vi håller godiset begränsat till helgerna, förr åt vi godis alla dagar i veckan. Vi hade jämt godis hemma, så det här är ändå en vinst. Men vi måste köpa hem vv-bars istället. Jag tycker faktiskt de är riktigt bra när man blir lite chokladsugen på kvällen. Mint och kokos är mina favoriter. Ett annat tips är ju Noblesse, där tre stycken noblesse ger 1 pp, också perfekt när chokladsugen sätter in. Bättre än marabou schweizernöt iallafall. Haha! 

Nu är det snart dags att sova. Jag längtar faktiskt till gymmet imorgonkväll och jag tror att till veckan ska jag försöka komma igång och springa också! Iallafall så smått.


Upp