Frestelser kostar

Jag kunde inte motstå frestelsen av choklad idag. Jag brukar mygla och strunta i att skriva i, tänker att "äsch det är ju bara lite choklad". Men sen vi kom hem från semestern och vi började på gymmet känner jag att jag behöver bara ärlig mot mig själv och alla. Och när jag ser svart på vitt att den där lilla chokladen kostade 15 pp av min veckobonus så inser jag ju att den när lilla chokladen ändå är så himla mycket. Nästa lika mycket som pizzan jag åt till middag. Det är skönt att ändå vara ärlig och komma till den insikten.

Men å andra sidan har jag varit duktig och tränat i veckan, ätit bra hela veckan och varför inte fira det lite såhär på söndagskvällen. Jag tycker att det är helt okej. Så länge man är ärlig mot sig själv. Och jag är glad så länge vi håller godiset begränsat till helgerna, förr åt vi godis alla dagar i veckan. Vi hade jämt godis hemma, så det här är ändå en vinst. Men vi måste köpa hem vv-bars istället. Jag tycker faktiskt de är riktigt bra när man blir lite chokladsugen på kvällen. Mint och kokos är mina favoriter. Ett annat tips är ju Noblesse, där tre stycken noblesse ger 1 pp, också perfekt när chokladsugen sätter in. Bättre än marabou schweizernöt iallafall. Haha! 

Nu är det snart dags att sova. Jag längtar faktiskt till gymmet imorgonkväll och jag tror att till veckan ska jag försöka komma igång och springa också! Iallafall så smått.


Mat, Viktväktarna | Viktväktarna, choklad, frestelse, godis, helg, pizza, propoints, unna sig | |
Upp