Fisk till både lunch och middag

Jag är sämst på att komma ihåg att fota min mat. Är ju oftast hungrig när den står där framför så då slinker hälften ner innan jag kommer på att ta fram telefonen och kameran och då är ju maten oftast inge snygg längre. Men men. Kanske kan bli lite snygga matbilder på julmaten, kanske till och med ska plocka fram min gamla Nikon nu till jul. För visst blir bilderna 1000 gånger snyggare med en riktig systemkamera än med iPhonen. Det är ju egentligen att häda att ta bilder med telefonen. Nästa mobiltelefon jag har ska ha en riktigt bra kamera, annars får det va.

Idag har jag iallafall ätit tonfiskröra med avokado till lunch. De hade plockat bort salladsbaren på Hemköp och ställt dit pallar med glögg och julgodis istället så jag fick improvisera. Och ikväll har vi ätit torsk med blomkålsmos. Och alltså inga bilder av den enkla anledningen att jag är för glupsk! 

Ni får hålla tillgodo med en selfie istället, helt enkelt! 
Allmänt, Mat, lchf | |
Upp