Ost- och baconsås

Tack för tipsen jag fick på Facebook efter mitt förra inlägg. Nu känner jag mig lugnare och har bestämt mig för att skita i om jag går ner eller ej och lita på att kroppen släpper vikten när den är redo. Under tiden fortsätter jag och mannen att äta näringsrik och god mat som vi mår bra av. 

Ikväll gjorde jag en fantastiskt god ost- och baconsås som vi åt till sjögräsnudlar. Jag bara måste dela med mig av receptet för den blev så himla god. Kan tänka mig att den är riktigt god att äta till broccoli också eller, om man häller den över broccoli i en gratängform, på med mera riven ost och så svisch in i ugnen och gratinera en stund.



Ost- och baconsås! 
2 pkt bacon
200 g champinjoner
En bit purjolök
1 vitlöksklyfta
2 dl grädde 
100 g philadelphiaost vitlök
50-100 g riven ost

Jag fräste bacon, champinjoner, purjo och vitlök i en gryta. Sen hällde jag på grädde Philadelphiaost och lät koka upp. Sen hällde jag i riven ost i såsen medan den puttrade tills den var lagom tjock. Serverade med sjögräsnudlar och på med lite riven parmesan och svartpeppar på toppen! Kalasgott. Så fick vi nytta av våra gamla pastatallrikar också!
Mat, Välmående, lchf | |
#1 - - iza svenningsson:

Men gud va gott!

Upp