Nyårsmenyn

Jag kom på att jag inte visat vår nyårsmeny, så här kommer den.

Vi valde att inte ha någon förrätt eftersom vi räknade med att bli så himla mätta iallafall. Så jag gjorde lite snacks bara som vi mumsade på medan vi gjorde i ordning maten och karlarna kollade på hockey.

Ost- & baconchips, parmachips och pilsnerkorv.

Till huvudrätt ville vi ha något gott som man enkelt kunde göra LCHF, så det fick bli plankstek.

Planka med älgfilé (som Joakim skjutit), blomkålsmos, baconlindad sparris och bearnaisesås. Och givetvis ett glas rött!

Jag tog på mig att fixa desserten och hittade en brownie hos bakasockerfritt.se och en kolasås hos hurbrasomhelst.se som jag gjorde. Det blev kalasgott! En riktigt festmåltid.


Brownie med mascarponefyllning serverad med kvarg/philadelphiaost smaksatt med vaniljpulver, kolasås och bär. 

Det var vår nyårssupé, den var perfekt! 
Allmänt, Mat, Välmående, lchf | |
#1 - - a n n i k a:

Mums!

Upp