En söndag mitt i veckan

Visst är det härligt när man får en extra ledig dag bara sådär, en söndag mitt i veckan. Efter frukosten tog jag en lång promenad i solen och snön. Helt underbart! 


Idag till frukost åt vi båda äggröra med bacon och jag gjorde en latte på grädde och kokosolja till. 

Sen efter promenaden och några timmar hos Joakims mormor gjorde vi en supergod Kycklingryta med curry med recept från Under vårt tak. 

Jag har läst att många dricker något som kallas Ägglatte. Jag har funderat på att dricka det till frukost, men jag var lite osäker på om det verkligen kunde va nåt för mig. Så jag testade framemot kvällningen. Mixade ett ägg i mixern lite, klickade i en sked smör, hade i lite kanel och vaniljpulver och så i med kaffet och så mixade jag igen. Så himla mumsigt! Det blir en sån till frukost imorgon, helt klart! 

Nu kikar vi på film och har dukat upp med en fin snacksbricka. Grönsaker, dipp, brie, ölkorv, ostchips och lite nellie dellies saltlakrits. 


Allmänt, Mat, Välmående, lchf | |
Upp