En frukost, en lunch och en middag

Frukosten, en chiapudding åt jag i tisdags. Jag gjorde den på fullfet mjölk och grädde, vaniljpulver och lite Sukrin. Sen toppade jag med bär, frön, kokos och hackade paranötter. Så jättegott och mättande. 


Lunchen, är en tonfiskssallad från Subway. Det blev en nödlösning igår när jag inte hade någon matlåda. Tonfisk, avokado, ost, majonäs och grönsaker. Dock är subways majo inte så himla bra så nästa gång tar jag nog utan dressing eller bara lite olivolja och så öser jag på med egen majo sen istället. Men helt klart godkänd som nödlösning!

Middagen, en gammal klassiker i min familj. Den kallas Baierlåda och görs egentligen med potatis men jag använde rättika. Jag skivade rättikan i matberedaren och kokade den lite. Sen slängde jag i den i formen. På med några klickar smör och så in en liten stund i ugnen. Ut igen och på med köttfärs stekt med salt och peppar. Toppas med bearnaisesås och in i ugnen igen! Så himla gott, min absoluta favoriträtt som jag är så glad att jag lyckades med i LCHF-tappning. 
Allmänt, Mat, Välmående, lchf | bearnaise, chiapudding, lchf, lowcarb | |
Upp