Gott nytt år!

Såhär såg mina matdagar ut med Viktväktarna under året som varit. Mycket kolhydrater och allting är lowfat. Kolhydrater fick man äta mycket av för att de var så mättande. Och fettet och sockret skulle man absolut undvika. Positivt att man undviker sockret. Och jag kan köpa att man drar ner på fettet om man äter mer kolhydrater. För som jag har förstått det så är det kombinationen av fett och kolhydrater som gör en tjock. Alltså kan Viktväktarna säkert funger för en del, som för min mamma och min lillebror. Uppenbarligen så fungerade ju iallafall inte det för mig. Hur mycket jag än försökte och hur noga jag än räknade så liksom hände det ju ingenting på vågen eller måttbandet. Dock så var det ju mycket god mat och jag gillade att man inte behövde förbjuda någonting, man kunde äta allt, bara man räknade på det och inte översteg sin dagliga budget med points. Men istället blev jag ju mycket lättare hungrig igen efter att jag ätit. Därför är jag ändå glad nu att jag hittat något annat som förhoppningsvis passar mig bättre. Jag ångrar inte att jag började med Viktväktarna, jag tycker bara det är tråkigt att det inte funkade.




Så nu ser jag fram emot ett nytt år som ser ut lite mer såhär. Gott fett, fräscha grönsaker, kött, fisk och fågel. Mycket eko, inget socker och inget gluten. Jag hoppas verkligen att den här nya kosthållningen ska passa mig bättre och att jag kan nå min idealvikt. Jag har ju förut tagit bort socker i största möjliga mån och öven undvikit gluten då jag tycker mig svälla upp av det. Nu är det noll tolerans på både socker och gluten och det känn så himla bra. Redan efter den hör korta tiden känner jag att jag blir mätt snabbare. Jag har lättare nu att känna när jag blivit mätt och kan sluta äta då. Jag känner mig piggare och upplever att jag har mer energi på kvällarna efter jobbet också. Alla tummar hållna för att LCHF ska vara min grej. Tycker hela konceptet med LCHF/clean eating känns så logiskt och bra. Att maten som vi äter ska inte ha ingredienser, utan maten ska vara ingredienser. Rena livsmedel för en ren kropp, logiskt! 




Det har varit ett fint 2015, men jag hoppas på ett ännu bättre och framförallt piggare och hälsosammare 2016. Gott nytt år! 
Allmänt, Mat, Viktväktarna, Välmående, lchf | |
Upp