Välkomnar hösten

Wow, vilken skön kväll! Jag och min sambo har varit på introduktion med invägning och mätning på gymmet här i byn. Det är ett cirkelgym med HIIT-träning, man går dit tre gånger i veckan och tränar 30 minuter åt gången och så är det invägning och mätning en gång i månaden. Vi har pratat länge om att börja träna där men har aldrig kommit igång. Men nu är det höst och nystart och det kändes som en naturlig del av hösten att komma igång och träna. 
 
Invägningen visade +3 kilo sen två veckor tillbaka och det tycker jag nog ändå var helt okej med tanke på veckan i Grekland. Men nu blir det invägning bara på gymmet och en gång i månaden. Det känns verkligen skönt att slippa vägdagsångensten varje onsdag och istället veta att jag har hela 4 veckor på mig att få resultat på vågen. Det släpper en del press och stress med det. Säkert är det inte så för alla, många av er tycker säkert att det känns skönt att ha kolla och väga sig varje veckan men för mig är det enbart ett stressmoment. Nu kan jag istället se fram emot min månatliga invägning istället. 
 
På gymmet satt också ett anslag - Yogaklass varje onsdag från och med 14 oktober. Ni anar inte vad jag längtar! Yoga är i bland det bästa jag vet i träningsväg. Avslappnande och stärkande för både kropp och själ. Får några år sen när jag bodde i Västerås gick jag på Friskis yoga 3 gånger i veckan och älskade det. Kroppen var så vig och rörlig som den aldrig varit förut och nu ser jag fram emot liknande resultat igen. Som att kunna nå tårna när jag börjar mig framåt eller sitta i lotusställning igen! Välkommen härliga hösten.
 
Taggad på introduktionsträning! Vad sätter ni igång med för träning i höst?

Träning, Välmående | HIIT, HIT, cirkelgym, cirkelträning, gym, invägning, talludden, träning, yoga | |
Upp