Löpskola

Det blev visst ett litet inlägg till innan jag kan sova. Jag vill ju börja springa. Jag vill bli en sån där, ni vet, som snörar på sig skorna och springer en mil en tisdagkväll bara för att det är skönt. En som springer i ur och skur och vars inställning är att "det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder". Jag vill komma hem från ett millopp med en guldmedalj. Jag vill springa över mållinjen på tjejmilen och vara nöjd med mig själv. Jag vill va en sån där som skryter med sin miltid.

Men saken är den att jag har inte sprungit en enda mil i hela mitt tjugosexåriga liv. Jag har sprungit 5 km och i våras joggade jag 4 km några gånger. Men aldrig en mil.

Jag har varit på jakt efter ett bra träningsschema, för jag har lättare för att ta mig för om jag har ett schema. Om det står att idag ska jag göra si och imorgon ska jag göra så. Så nu har jag letat lite och till slut hittat träningsschemat nedan som jag bestämt mig för att följa i 10 veckor. Många scheman är för totala nybörjare jogga 1 min gå 2 min, det känns inte som någon utmaning. Det här känns som en utmaning och som om det kommer ge snabba resultat. Och snabba resultat motiverar mig, snabba resultat motiverar väl alla! Är det någon som vill haka på? 

http://lopskolan.se/wp-content/uploads/2014/06/Spring-en-mil.pdf


Träning, Viktväktarna, Välmående | 10k, Viktväktarna, aktivitetpoints, jogga, löpning, löpskola, milen, springa, träning | |
Upp