Tjuvstartar lite

Vi hade inte tänkt börja förns efter jul, men efter att ha läst en massa nu i dagarna så kan jag inte hålla mig längre. Jag vill komma igång helst i förrgår. Men började lite idag, liberal LCHF nu i början. Frukost: omelett med skinka och ost stekt i smör och kaffe med vispgrädde. Höll mig mätt och nöjd ända fram till lunch. Lunch: Grillkorv 93% kötthalt med coleslaw. Mellis: 2 baby bell. Middag: omelett med skinka och ost stekt i smör. Jag vet, inte så innovativt kanske men vi har ju liksom inte hunnit handla för att äta LCHF ännu. 

Jag somnade inte på bussen, troligen tack vare att jag sovit 9 timmar inatt som va och jag hade energi när jag kom hem att rensa ur skafferiet. Så allt som innehöll mer än 5kh/100g åkte ner i en låda och ner i matkällaren, resten fick stå kvar. 

Imorgon ser min matdag ut såhär. Frukost: grekisk yoghurt med bär och frön. Lunch: älgkött med avokadosallad. Middag: tacosallad. 

Nu ska jag kicka igång en ny instagram för min LCHF-resa. 
lchf | |
Upp