Min älsklingsrätt



Till middag ikväll har vi ätit lax med broccoli och romsås. Såsen är gjord på crème fraiche, röd rom, rödlök och svartpeppar. Så himla gott! Jag har verkligen saknat lax! Det var superlänge sen vi åt det. Jag tycker allra bäst om lax i den här enkla formen, in i ugnen bara med lite olivolja, citron, örtsalt och svartpeppar på och med broccoli till. Det var min paradrätt när jag var student och bodde själv, då åt jag det flera gånger i veckan. 

Nu ska jag klura ut vad vi ska göra med julmatsresterna i kylen. Det finns lite skinka, kallrökt lax, gustafskorv och rökt älghjärta. Jag har faktiskt inte tröttnat på julmaten eftersom jag endast ätit julmat på julafton och juldagen och inte hållit på och moffat sånt hela december, så jag funderar på att slänga ihop en Jansson på rättika och äta till det som är kvar. Måste bara övertala mannen! 
Mat, lchf | |
Upp