Mellandagarna

Nu är julen slut och vi är inne i mellandagarna. Jag tycker att julen gick fint ändå. Jag åt mina LCHF-substitut till den vanliga kolhydratrika julmaten och julgodiset. Inga konstigheter med det! Nu ska jag försöka mig på att äta strikt, eller i alla fall striktare. Och efter nyår får jag äntligen med mig min kära sambo på LCHF-tåget.
 
När jag vaknade i morse tog jag en halvtimmes promenad i nysnön. Och sen gjorde jag i ordning frukost att ha med mig till jobbet. Jag gjorde i ordning kaffe i min termosmugg som jag rörde ner 1 msk kokosolja och lite mjölk i. Sen gjorde jag även i ordning min nya yoghurtbägare som jag fick i julklapp med grekisk yoghurt, några hallon och lite frömüsli. Jag drack kaffet i bilen tillsammans med en baby bell och sen höll jag mig mätt till lunch. Yoghurten står således kvar i kylen till imorgon bitti stället.
 
 
Till lunch improviserade jag eftersom jag inte hade någon matlåda. Det fick bli enklast möjliga. En burk makrill i tomatsås med avokado! Ikväll blir det lax, mums.
 
Mat, lchf | |
Upp