Det är lätt som en plätt med LCHF

Det här flyter ju på riktigt bra, det är verkligen inte svårt att äta LCHF, om någon trodde det. Ikväll fick jag ändra om middagsplanen. Hade ju tänkt äta tacosallad, eventuellt kebabsallad med mannen framför bonde söker fru. Men han bestämde sig för att gå på bio istället, mannen alltså, inte bonden. Så när jag kom hem från yogan svängde jag istället ihop en kesoröra med keso, skinka, schalottenlök, riven goudaost och majonäs, som jag slängde på två avokadohalvor och åt med sked. Alltså, grymt gott! 


Till frukost åt jag grekisk yoghurt med en blandning av frön, kokos, vaniljpulver, kanel och varma bär. Till det en finncrisp (som ju verkar vara ok lchf om man läser runt lite) med Bregott, ägg och majonäs. Dock ska jag göra en riktig müsli, rosta fröna med lite hackade nötter och kokosolja, kanel, vaniljpulver och eventuellt lite sötning i ugnen till i fortsättningen.
Mat, lchf | |
Upp