Träning på en fredagkväll? Jajamensan!

Fina fredagkväll, välkommen! Idag har det varit fullt kör på jobbet och det var grymt skönt att sätta sig på bussen när klockan blev 5. Jag har en timmes busstur hem och jag halvsov hela vägen hem.

När klockan blev 19 mötte jag upp träningskompisen Simon på gymmet och så körde vi ett halvtimmespass, grymt skönt. Vårt gym är ett cirkelgym med så kallad HIIT-träning. Man kör en maskin 30 sek medan en lampa lyser grönt, sen vilar man 5 sek medan lampan lyser rött, sen kör man 30 sek kondition när det lyser grönt och sen 5 sek vila när det är rött. Så kör man vidare så på alla maskiner, 8 stycken i 3 varv med kondition mellan. Grymt skönt! Men ärligt? Sen när är jag en sån som tränar på fredagkvällar liksom? Haha. Eh, ja.. från nu, tydligen. 

Därför har jag dukat upp nu med 100g godis, 9pp (jag har sparat hela dagen till det) och fanta zero. Min sambo är iväg och träffar sina jaktkompisar ikväll så då fick han lov att bjuda mig på en träningstidning när jag skulle sitta själv hela kvällen! Tack för det, älskling.

Hoppas ni har en skön fredagskväll också!
Träning, Välmående | HIIT, HIT, Wellesley, Wellness, aktivitetspoints, cirkelgym, cirkelträning, fredagsmys, högintensiv, kondition, propoints, smågodis, styrketräning, träning | |
Upp